'; ?>
Umiejętności miękkie to bardzo szerokie pojęcie; czynią nas istotami społecznymi i decydują o zdolności współdziałania z innymi ludźmi. Warto je doskonalić, ponieważ to właśnie one mogą zadecydować o zdobyciu wymarzonego stanowiska. A z punktu widzenia pracodawcy mogą zaważyć o sukcesie całej firmy. Na ich listę wchodzą:
asertywność
autoprezentacja
budowanie relacji różnego typu
dynamizm działania
elastyczność
empatia
etyka i wartości
gotowość do uczenia się
inicjatywa
komunikatywność
kreatywność
kultura osobista
negocjacje
orientacja na działanie, rezultat, sukces
pewność siebie
prowadzenie prezentacji
przywództwo
radzenie sobie z problemami, ze stresem
samodzielność w działaniu
umiejętność słuchania
współpraca w grupie
wywieranie wpływu
wytrwałość
zarządzanie czasem pracy własnej, samodyscyplina
Zazwyczaj zainteresowany wybiera sobie jedną bądź kilka umiejętności, nad którymi pracuje wraz z coachem podczas sesji treningowych.
Możliwe jest również szkolenie dla pracowników, na którym zostaną przedstawione bliżej wszystkie umiejętności miękkie; później trener lub manager grupy pracuje już indywidualnie z każdym nad doskonaleniem cech, z którymi najmniej sobie radzi.